Борис Бонев представи план за велосипедно движение в София

07 октомври 2023, събота

“В София има място за всички. Амбицията ни е да направим велосипедите достъпни за всяка възраст – за децата, за придвижването на работещите, за възрастните хора. Няма как това да стане, ако не започнем да правим удобни и безопасни велоалеи, свързани в цялостна мрежа. Това ще е една важна стъпка за решаването на проблемите с мръсния въздух и задръстванията, както и за подобряването на здравето на софиянци. Имаме план – София да е град, в който софиянци живеем добре!”, заяви Борис Бонев при представянето на новия план за велосипедно движение в София. Бонев е водачът на листата за общински съветници на местната коалиция “Продължаваме Промяната – Демократична България (Спаси София)”. В специалното велошествие из софийските улици днес участваха и кандидати за общински съветници и за районни кметове.

“Докато в градове като Варшава, Прага и Загреб се случва истинска велосипедна революция, в последното десетилетие за велосипедния транспорт в София повече се говореше, отколкото се правеше. Велоалеите едва-едва нараснаха с малки и несвързани отсечки, докато старите се оставят без поддръжка. Неслучайно сме тук, на бул. “Витоша”, където велоалеята продължава да бъде върху един от най-натоварените с пешеходци тротоари в града. От години има готов проект, който не се реализира. Този проблем може да бъде решен за няколко месеца и затова ние ще започнем оттам – да свържем сегашните велоалеи в използваема мрежа” – заяви Радост Маринова, експерт по велосипедни политики в коалицията. 

Планът на местната коалиция “Продължаваме Промяната – Демократична България (Спаси София)” включва ключови действия, които да осигурят значителен напредък при изграждането на нови велосипедни трасета, обезопасяването на кръстовищата и свързването на кварталите с центъра. 

“Имаме готов екип от специалисти, който ще работи за велосипедните политики и проекти. Този екип ще отговаря за организирането на работата по проектите, събирането на данни и изготвянето на анализи за велосипедното движение. Също така ще работим за организирането на поддръжката и обезопасяването на проблемни места, както и популяризирането на велодвижението ”, казаха от обединението.

Експертите на коалицията са готови с проекти за свързването на съществуващите велоалеи още през първата година от мандата. Взета е предвид и проектната готовност на общината в съответствие с Плана за устойчива градска мобилност на София. Чрез физическо изграждане, както и чрез пилотни практики за бързо отделяне на пространство за колоездене, още през 2024 г. ще може да се кара велосипед по ключови отсечки към кварталите, така че стигането до училище или работа с велосипед да стане възможно и безопасно за повече хора.

Предвидено е до края на 2027 г. да се навакса натрупаното изоставане, като се разработят и възможности за велосипедни връзки за отдих в крайградските територии. Екипът се фокусира върху бързото и осезаемото разрастване на велосипедната мрежа чрез разнообразни инструменти – велоалеи и ленти, зони с ниска скорост на движение и споделени улици. “Целта е да насърчим ползването на този здравословен и щадящ средата начин за придвижване.”, обясниха от коалицията. 

“Ние знаем, че да качим хората на велосипеди означава да им осигурим безопасност преди всичко. Време е решенията за велодвижението да се основават на данни като в процеса активно ще включим и самите велосипедисти”, каза кандидатът за общински съветник Радостина Петрова.

Вижте още

Използваме бисквитки на нашия уебсайт, за да подобрим неговото представяне и вашето преживяване. Ако продължите, ще приемем, че сте съгласни с това. OK