Васил Терзиев: Целта продължава да е успех на първи тур

23 октомври 2023, понеделник

“Призоваваме на 29-и софиянци да ни подкрепят масирано, за да спечелим на първи тур и да имаме една седмица повече да работим”. Това заяви кандидатът за кмет на София Васил Терзиев в ефира на “Нова телевизия”. Терзиев е подкрепен от коалицията “Продължаваме Промяната – Демократична България (Спаси София)” и потвърди първоначално поставената цел за успех на първи тур и мнозинство в общински съвет. “Ние сме подготвени – запознатите сме с проблемите на София, и идваме с решенията. Няма лесни съперници, има достойни кандидати”, добави той.

“Хипотеза аз да не участвам на балотаж не седи на дневен ред. Ако има такъв, бихме очаквали подкрепа от софиянци, не от политически щабове. Ние винаги сме били обърнати към софиянци, а не към щабове. Надявам се да сме били достатъчно убедителни”, обясни кандидатът за кмет.

Терзиев каза, че в програмите на останалите кандидати той вижда много идеи, които се припокриват с обещаното в последните осем години, но не се изпълняват.

Той обясни и как би работил с Общински съвет, в който неговата коалиция няма мнозинство. “Ние работим за мнозинство, балотаж за Общински съвет няма. Кметът има доста висока трибуна, от която да говори за решенията за града. Да покаже какво трябва да се направи. Имаме и 61 общински съветници, които трябва да работят за интересите на града. И ще работим с всички тях, защото целта са добри решения за всички софиянци”, каза Терзиев.

“Едно е да спечелиш избори, друго е да управляваш добре. Има разлика. И ние ще покажем за четири години различно управление – прозрачно, ефективно, такова, в което гласът на софиянци се чува”, добави той.

От София изтичат по 500 млн. лв. на година

Терзиев не пести критиките си към сегашните управляващи, но каза, че предпочита да говори за решенията на проблемите. “По наши изчисления в София изтичат 500 мл. лв. на година в “наши фирми”, в “наши хора”. Това е два пъти сумата, необходима за построяването на всички детски градини, от които има нужда София, това са 4000 общински жилища. Това източване се случва през обществени поръчки, схеми, дървета, асфалт, всичко, което определяме като проблеми на града . От инфраструктура и общински дружества изтичат най-много. Затова и първото нещо, което ще направим, е преглеждане на всички договори и обществени поръчки. И много бързо ще затегнем контрола. Договорите не могат да се прекратят просто ей така, защото прекратяването на договор е свързано с неустойки”, обясни кандидатът за кмет. 

Терзиев добави, че засега не планира създаването на нови общински дружества. “Има достатъчно общински фирми, които не се справят добре, а общината в много случаи не е най-добрият стопанин. Преди да започнем да добавяме нови дружества, трябва да оздравим сегашните. И след това да започнем да смятаме откъде ще дойдат средствата за капиталова инвестиция за новите дружества”, каза той.

“Топлофикация” се краде на входа, на изхода и по средата

Васил Терзиев потвърди думите на депутата от ПП-ДБ Венко Сабрутев, че в сметките за парното има такса корупция. “Това е безспорно. И тази такса е значителна. “Топлофикация” е дружество с 1.8 млрд. лв. задължения и те се увеличават всяка година. Това дружество се краде на входа, на изхода и по средата. Затова е много важно какво ще се случи в Общинския съвет – той има отношение към надзора на всички тези дружества”, обясни кандидатът за кмет. 

Терзиев каза, че е илюзорно да се вярва, че могат да се направят 100 км тротоари на година, както обещават от ГЕРБ. “За да ги направим тези тротоари първо трябва да свалим колите от тях. Тоест трябва да се работи по проблема с паркирането в кварталите. Това е преди тротоарите. Що се отнася до центъра – ще действаме радикално със служебните абонаменти. В момента има около 1000 паркоместа, които могат да бъдат освободени и това ще се случи”, обеща Терзиев.

Той добави, че нискоемисионната зона ще влезе в сила от 1 декември. Санкциите, предвидени в нея за най-замърсяващите автомобили, обаче ще бъдат отложени с няколко месеца, за да се подготвят всички страни. “Трябва да се направи транспортен модел, защото вси1ки мерки  не трябва да се говорят и решават поотделно. Трябва цялостно решение на този проблем. С решаване на парче не става”, каза кандидатът за кмет. 

Проблемът не е, че липсват стандарти и правила, а че не се спазват

Терзиев очерта и плановете си за изчистване на въздуха в София. “Транспортът е един от проблемите. За друг такъв – горенето на боклуци – инспекторатът трябва да си влезе в ролята. Обикаляш и глобяваш. Общината има достатъчно инструменти, за да се справи. Разбира се, оказвайки и помощ за преминаване на алтернативни горива за отопление. Също така – премахване на калните точки. За миналата година има едва 23 премахнати такива – това е твърде малко. Проблемът не е, че липсват стандарти и правила. Има ги. Проблемът е в това дали ги следват гражданите и фирмите. И кой следи за спазването им”, каза Терзиев.

Той обясни за пореден път, че в София трябва да се започне да се прилага принципът “замърсителят плаща”. “Няма избор – ние сме приели това решение на ЕС. За съжаление не сме готови, защото се изискват промени. Но в рамките на следващия мандат трябва да се случи. Много години сме се бавили и единствено има едни 9 експериментали кофи в Надежда,” каза Терзиев.  

Терзиев определи идеята за мораториум върху строежите в определени зони като нереализируема. “Няма как да се случи забраняване. Имаш терен, имаш одобрено инвестиционно намерение – незаконно е да те спира който и да е. Начинът е друг. Собствениците на тези терени да бъдат обезщетени с други терени, а първите да бъдат запазени за детска градина, училище или парк. Това важи с пълна сила за кварталите, където ситуацията е критична и просто няма място за социална инфраструктура”, обясни кандидатът за кмет. 

На финала на тема Витоша и достъпността до планината за софиянци Терзиев каза, че без нова лифтова инфраструктура няма как софиянци да имат целогодишен достъп по планината, а целта е такава – Витоша за всички и за всички сезони. “Има два варианта това да се случи – единият е да се постигне партньорство със собствениците на лифотве, другият – по агресивно тълкуване на това кой какво е направил и общината да инвестира в нов лифт. Това са 50-60 млн. евро. Звучи като доста голяма сума, но общината например има 380 лв. несъбрани данъци и такси”, каза той. Базисно решение преди новите лифтове обаче ще е различна регулация за паркирането на Витоша.

Използваме бисквитки на нашия уебсайт, за да подобрим неговото представяне и вашето преживяване. Ако продължите, ще приемем, че сте съгласни с това. OK