Области на политики

РЕД

Подобряване на ефективността на Столичен инспекторат

  • Столичният общински съвет трябва да върне правата за контрол на районните общини и да започнат да оперират районни инспекторати.
  • Трябва да имаме възможност за миене на улиците със собствен мобилен екип и техника. 
  • Да се изиска от СО да преговаря с “Титан”, фирмата, която отговаря за събирането и извозването на боклука в района, да подмени кофите за боклук с такива, които имат педали за отваряне и пружини за автоматично затваряне на капаците. Не е нужно да се сменят камионите – има подходящи такива кофи за същите камиони! Най-добре би било договорите за услуги да се преподпишат с районните кметства.
  • Да се изговорят и преценят отново позициите на точките за поставянето на кофите и техния брой. Да се търсят общи градски решения за най-подходящите места. 
  • Да се подобри взаимодействието между гражданите, бизнеса и инспектората. Те реално нямат достатъчно хора и подаването на сигнали им е важно, но хората не го правят, защото не вярват. 
  • Да се подобри методът на събиране на рециклираните боклуци, особено стъклото, което е най-шумно.
  • Да се работи със заведенията и бизнесите, които по закон трябва да събират разделно.
  • Да се осигурят места за органичен отпадък.

Сигурност

  • Специална и засилена постоянна охрана на минералните чешми на ул. “Екзарх Йосиф”, за да не се превръщат в баня за бездомни емигранти. 
  • Трябва да се предоговори охраната на парковете и изискванията към тях, а също и работата на кварталната полиция.
  • Изграждане на видеонаблюдение в градинката зад Националната библиотека. 
  • Видеонаблюдение на площад “Бански“ 
  • Изготвяне на карта за видеонаблюдение на района и други възлови места след съгласуване с МВР, Министерство на образованието, СО и местните общности и бизнеси.
  • Проектиране и изграждане на видеонаблюдение в градинката между улиците “Екзарх Йосиф” и “Кешан”

Първостепенна улична мрежа

  • Трябва да защитим пред Столична община достатъчен бюджет, който да ни позволи пълна подмяна на тротоари на важни улици като „Екзарх Йосиф“. Поради спецификата на стара София трябва съдействието на Министерството на културата и НИНКН за този ремонт. Ул. “Оборище”, в участъка от „Черковна“ до бул. “Васил Левски”, има нужда от ремонт на тротоарите. И двете улици са част от туристически пътеки в града, те са лицето на кварталите и се посещават от много гости на София. 
  • Никой засега не търси решение на един сериозен проблем: улиците на стара София са залесявани преди десетки години и много често корените на старите дървета увреждат тротоарите. Трябва заедно със специалисти от “Зелени системи” и архитекти да се намери решение на тези проблеми, като се оформят по-широки отвори за дърветата или някакво друго практично решение като поставяне на градски пейки, което ще позволи да се ремонтират тротоарите и да има естетическо решение на проблема.
  • Бул. “Янко Сакъзов” и “Мадрид”: това са ключови търговски и комуникационни артерии на града, но докато при “Янко Сакъзов” тротоарите са широки, на “Мадрид” няма място да се разминават хора. Особено лошо е положението на кръстовището на “Мадрид” и “Евлоги и Христо Георгиеви” пред заведението “Канаал” и магазин “Фантастико”. По “Янко Сакъзов” стесненият тротоар пред паметника „Левски“ от страната на Музикалния театър създава също дискомфорт.
  • Пешеходните пътеки на двата булеварда са неправилно поставени. Не отговарят на алеите и/или тротоарите от двете страни. На бул. “Мадрид” са и малко на брой. На бул. “Янко Сакъзов” общината за трети път се опитва да ги „обезопаси“, но калпавото изпълнение води до разрушени „спящи полицаи“ в рамките на месеци и трябва да се намери трайно решение.

Ограничаване на паркирането върху тротоари и в зелени площи

  • Реорганизация и увеличаване капацитета на пространствата за паркиране, проектиране и изграждане на нови подземни гаражи и надземни модулни етажни паркинги.
  • Полагане на маркировка навсякъде, където е позволено паркирането, така че жителите да бъдат сигурни къде е разрешено да спрат и къде не.
  • Строг контрол върху паркирането по тротоари, зелени площи и пътното платно - чрез постоянни проверки, видеонаблюдение, физически бариери.
  • Цялата територия на района е покрита от зони за платено паркиране и въпреки това проблемът е голям. Затова се появяват и незаконни паркинги и бариери като тези в зелените площи зад театър „Сфумато“.
  • Има интерес от страна на гражданите за възстановяване на широките тротоари. Въпреки че през годините много паркоместа се свалиха от тротоарите върху платното, остават немалко такива „наследени“. Примери са части от ул. „Оборище“, ул. „Шипка“, ул. „Асен Златаров“ (между “Оборище” и ул. “Ронкали”, ул. „Марин Дринов“ (пред МВР) и бул. „Христо и Евлоги Георгиеви“. (За улиците “Шипка” и “Оборище” имаме много снимков материал, който показва как всеки ден се паркира на платното за движение или „на втори ред“ и това не пречи нито на трафика, нито на градския транспорт). Има изчисления, които показват, че ако се свалят паркоместата върху платното (паралелно, от двете страни), ще се загубят само две или три паркоместа, но ще се освободят тротоарите за детски колички и пешеходци.

Изграждане на подземни и етажни квартални паркинги

  • Проучване и проектиране на възможността за изграждане на модулен, етажен паркинг пред сградата на район “Оборище”, където и сега има паркинг, който може да бъде вдигнат и да поеме необходимостта от паркиране за 4 театъра, парка “Заимов” и да изпълнява ролята на буферен за връзка с метрото, с многото автобусни и трамвайни линии, които водят към центъра на града. 
  • Трябва да се обсъжда с експерти дали е възможно изграждане на паркинги около речните корита на Перловска река и “Сливница”.

Подаване на сигнали

  • Район “Оборище” може да има апликация или кратък, безплатен информационен телефонен номер(*…), и сега има, но той трябва да е изграден подобно на тези, които имат големите доставчици на услуги с меню за различните услуги.

Области на политики

Използваме бисквитки на нашия уебсайт, за да подобрим неговото представяне и вашето преживяване. Ако продължите, ще приемем, че сте съгласни с това. OK