Области на политики
РЕД
Подобряване на ефективността на Столичен инспекторат
- Децентрализация на Столичен инспектор чрез създаване на районен инспекторат с инспектори, пряко подчинени на районния кмет;
- Въвеждане на публична система за по-добро разпределение, обработка и проследяване на подадените сигнали, както и за отчитане на дейността на инспекторите;
- Осигуряване на съдействие от Общинска полиция за инспекторите при изпълнение на правомощията им.
Сигурност
- Поставяне на видеокамери за постоянно видеонаблюдение на алеите и междублоковите пространства;
- Изграждане на мрежа от видеонаблюдение в парк Люлин, основни кръстовища и пътни артерии, Кооперативен пазар, районът на всички МС, както и на всички междублокови пространства, които претърпят цялостна реновация.
Първостепенна улична мрежа
- Изграждане на 2-3 пешеходни прелеза по трасето на трамвай № 8 по бул. „Панчо Владигеров“, които са с необходимата звукова и осветителна сигнализация при наближаването на трамвай, така че да се обезопаси преминаването на пешеходци на тези места, които в момента преминават нерегламентирано трамвайните линии и създават предпоставки за инциденти;
- Осигуряване на успокоено автомобилно движение в радиус от 300-500 м около училища и детски градини чрез физически ограничители, както и въвеждане на практика за помощ при пресичане на натоварени улици от служители, които спират трафика преди и след училищните часове;
- Въвеждане на зона за скорост от 30 км/ч за всички вътрешноквартални улици на отделните микрорайони;
- Осигуряване в сътрудничество със Столична община и СДВР на камери за постоянно засичане на скоростта на нарушения на правилата за движение по пътищата;
- Изграждане на повдигнати пешеходни пътеки на всички съществуващи пешеходни пътеки, както и осигуряване на допълнително осветление и светлинна сигнализация;
- Изграждане на препятствия за ограничение на скоростта по бул. „Царица Йоанна“, бул. „Панчо Владигеров“, бул. „Захари Стоянов“, бул. „Петър Дертлиев“, бул. „Добринова скала“ и бул. „Европа“;
- Полагане на специални бордюри заедно с рехабилитацията на тротоарите, които предотвратяват навлизането на автомобили на пешеходните зони при ПТП;
- Осигуряване на асансьорен достъп до метростанциите от всяка страна на съответния булевард (асансьор на изхода на МС „Люлин“ към спирката на трамвай № 8);
- Проверка и обезопасяване на шахти, ел. табла и ел. стълбове в сътрудничеството със съответните дружества и собственици на обектите;
- Обезопасяване с ограждения на трасето на трамвай № 8, както и на най-натоварените и конфликтни за пешеходците точки с пътния трафик, които ограничават неправомерното пресичане на пътното платно
Ограничаване на паркирането върху тротоари и в зелени площи
- Обезопасяване на основните и най-натоварени кръстовища и спирки на градски транспорт, така че да е невъзможно паркиране непосредствено до кръстовищата и на самите спирки;
- Основните конфликтни точки в район „Люлин“ са кръстовищата при Кооперативния пазар, пешеходните пътеки по бул. „Захари Стоянов“, бул. „Джавахарлал Неру“, бул. „Луи Пастьор“, бул. „Панчо Владигеров“, бул. „Райко Даскалов“ и ул. „проф. д-р Александър Станишев“, както и кръстовищата със споменатите булеварди и малките вътрешноквартални улици. По най-натоварените и използвани спирки на градския транспорт е обичайно паркирането на самата спирка – спирките, разположени на бул. „Панчо Владигеров“, районът на Кооперативния пазар и повечето от спирките по протежението на горепосочените булеварди и улици. Значителна част от зелените площи се използват за паркинги – пред бл. 517 в „Люлин“ 5, пред бл. 817 в „Люлин“ 8, пред бл. 911 в „Люлин“ 9 и други;
- Поставяне на физически ограничители и разделите, които не позволяват паркирането непосредствено около кръстовища и пешеходни пътеки. Относно спирките на градски транспорт следва да се приложат физически разделите на платното, които да не позволяват престоя на редица от автомобили там. При зелените площи е нужно поставянето на физически ограничители, които са естетични, видими и се вписват елегантно в градската среда. Наложително е осигуряването на достатъчен брой технически средства „паяк“, и изграждането на наказателен паркинг в район „Люлин“, както и изграждането на безплатна контролирана (жълта) зона в най-натоварените части на района (Кооперативен пазар и главните булеварди).
Осигуряване на паркоместа. Изграждане на подземни и етажни квартални паркинги
- Репатриране на автомобили извън движение;
- Разчертаване на паркоместа;
- Въвеждане на еднопосочно движение в най-проблемите вътрешноквартални улици;
- Изграждане на джобове за паркиране (едноредов паркинг, полуперпендикулярно на пътното платно извън активните ленти за движение), което налага реконструкция на прилежащите тротоари и усвояване на минимална част от зелените площи (които е момента се ползват именно за паркиране). Подобни решения за подходящи по протежението на бул. „Панчо Владигеров“, бул. „Царица Йоанна“, бул. „Луи Пастьор“, ул. „ген. Асен Николов“, ул. „Търново“ и други.
- Пускане в експлоатация и проучване на възможности за разширение и надграждане на буферния паркинг при МС „Сливница“;
- Изграждане на буферен многоетажен паркинг при МС „Люлин“ (изходът към спирката на трамвай № 8 – налице е голям общински имот там, но ще са нужни отчуждителни процедури за някои по-малки съседни частни имоти);
- Изграждане на буферен многоетажен паркинг при кръговото кръстовище на бул. „Царица Йоанна“ и Околовръстния път (заедно с проекта за изграждане на метростанция там и разширението на бул. „Царица Йоанна“ до кръстовището).
На следните терени, съгласно градоустройствените параметри на район „Люлин“, е възможно изграждането на по-мащабни многоетажни, подземни или вкопани двуетажни паркинги:
- Двуетажен полувкопан паркинг пред бл. 734;
- Двуетажен полувкопан паркинг пред бл. 302;
- Двуетажен полувкопан паркинг бл. 957;
- Подземен паркинг и етажен паркинг между бл. 344 и бл. 345;
- Подземен паркинг зад бл. 549;
- Подземен паркинг между бл. 542 и бл. 544;
- Подземен паркинг пред бл. 535;
- Етажен гараж пред бл. 981;
- Подземен гараж пред бл. 915.
Подаване на сигнали
- Създаване на прозрачна, дигитална и функционална система за подаване, проследяване на обработката на сигнали за корупция, лошо обслужване и нередности в районната администрация на „Люлин“;
- Оптимизиране на дейността на Столичния инспекторат, като бъдат зачислени екипи от инспектори, отговарящи за район „Люлин“, които директно получават сигнали и предоставят публичен отчет за своята работа на районния кмет.