Области на политики
ЕФЕКТИВНА ОБЩИНА
Администрация в услуга на хората
- Първата задача е създаването на добър експертен екип, с модерно мислене, който съчетава хора с опит и експертност, които са дипломатични, знаят как да работят с централната градска власт, могат да отстояват позиции и да налагат истински градски вкус.
- Администрацията трябва да е мотивирана, със задължително по-добро заплащане, но с ясното знание, че тяхната заплата идва от хората и времето и нуждите на гражданите са най-важното, за което работят.
- Създаване на приятна атмосфера в сградата на Общината и максимално улеснение при достъпа на гражданите.
- Бих помислил за идея в общинската сграда да има занималня, където родителите да могат да оставят децата си за известно време, докато си свършат справките или получат документите си. Това, макар и малко облекчение, трябва да бъде медийно афиширано.
- Трябва да се опитаме да създадем квартална електронна трудова борса, която да подпомага взаимно търсене на хора за постоянна и „сезонна“ работа.
- Ясен регистър на състоянието и броя на свободните общински жилища и строг публичен контрол при раздаването.
- Трябва да помислим за създаването на Граждански съвет към районната община, който да се събира веднъж в месеца и при необходимост.
- Взаимна работа със съседните кметове: между кметствата реално няма граници - те са мисловни. Трябва обща визия за общите улици и общите проекти.
- Изнасяне на някои функции на администрацията в прилежащите подлези, за да се поддържат и оживят по естествен път.
Дигитализация на услугите
- Съвременният начин на живот изисква адекватни модерни комуникации. Сайтът на общината изглежда доста остарял - като визия и функционалност. Трябва да се осъвремени и да бъде активен с линкове за данъци и всекидневна информация, за да е полезен на хората.
- Общината разполага със софтуер Акстър, които е гръбнакът на административното обслужване, но наблюденията ни са, че не се използват изцяло неговите възможности от районната администрация, а това трябва да се случи, за да бъде по-ефективна работата й.
- Дигитална комуникация и работа с „Етажната собственост“ в района, която позволява обратна връзка и потвърждения за приети уведомления, при почистване на сняг и други видове природни събития.
- Кампания за разясняване на енергийната ефективност, че не е само топлоизолация.
Децентрализация
- В София трябва да има възможност за повече локална политика, което изисква децентрализация и по-голяма икономическа свобода. Смятам и съм убеден, че нашите данъци могат да работят по-добре, когато са подложени на локален контрол и локално възлагане и изпълнение на кварталните комунални услуги и ремонти. За да се решат локални проблеми като паркиране, ремонти, съхранение и извозване на боклуци, шахти, отглеждане на животни, зелени пространства, трябва да има децентрализация на услугите, защото сега тези услуги са в ръцете на СО, а тя не е близо до проблемите на хората в кварталите, тъй като нейният приоритет са големите инфраструктурни проекти.
- Възлагането, изпълнението и контролът на комуналните услуги трябва да бъде изцяло в правомощията на районните кметове, защото пряко засягат живота на хората, за които районният кмет отговаря.